تاریخچه ی قهوه در ویتنام

گرانش شاپ
14 دی 1401
0 نظر

تاریخچه قهوه در ویتنام

این کشور حدود 17% قهوه دنیا را تامین می‌کند و توانسته با 50 کشور محصولات خود را صادر کند. بیشتر قهوه تولیدی در ویتنام از نوع روبوستا است، که حدود 90% محصولت تولیدی در این کشور از همین محصول است.

از نظر تاریخی، ویتنام یکی از مهمترین کشورهایی است که در زمینه تولید قهوه دخیل است و امروزه دومین کشور تولید کننده قهوه در جهان بعد از برزیل محسوب می‌شود.

تولید قهوه منبع اصلی درآمد ویتنام از ابتدای قرن بیستم است. قهوه در سال 1857 توسط فرانسوی ها به ویتنام معرفی شد و به آرامی به عنوان تولید کننده قهوه در آسیا رشد کرد.

ابتدا در برخی از استانهای شمالی مانند فو‌لی( Phu Ly ) و هانام ( Ha Nam ) کاشته شد. اما به دلیل شرایط خوب آب و هوایی در این کشور دولت تصمیم گرفت در شهرهای مرکزی و شرقی ویتنام نیز کشت قهوه را آغاز کند.هاتین ( Ha Tinh )، نه‌‌آن ( Nghe An )، تان هوا(Thanh Hoa) کوانگ تری(Quang Tri) ، کوانگ بینه(Quang Binh) شهرهایی بودند که مردم آن که چندین سال بعد کشت قهوه را آغاز کردند.

مشخصات قهوه ویتنام

اکثر قهوه تولیدی در ویتنام روبوستا است، که حدود 90% از تولیدات این کشور را در بر می‌گیرد. این نوع قهوه دارای اسیدیته پایین و دارای تلخی بالا است.

 

طعم قهوه ویتنام

قهوه ربوستا ویتنام به دلیل داشتن اسیدیته پایین و تلخی زیاد است که به پلاستیک سوخته شهرت دارد و به دلیل داشتم طعمی قوی معمولاقهوه روبوستا تولیدی در این کشور را با قهوه عربیکا بر طبق درصدی مخلوط می‌کنند.

برداشت قهوه

قهوه در ویتنام در سال‌های اولیه کشت، چندین بار در سال برداشت می‌شد، اما در سال‌های اخیر به دلیل ارزان شدن قهوه و هزینه کوددهی و آبیاری، قهوه را یک بار در سال برداشت می‌کنند.

قهوه در این کشور به صورت سنتی و دستی برداشت می‌شود. کشاورزان پیش از این قهوه‌های رسیده و نرسیده را یکجا برداشت می‌کردند، اما بعدها با افزایش آگاهی افراد، از کیفیت نهایی محصول، سعی می‌کنند دانه‌های قهوه رسیده را برداشت کنند.

در آخر باید بگوییم که در صورت استفاده از قهوه (روبوستا) ویتنامی، به دلیل داشتن طعمی تلخ و زننده، ترجیحا این نوع قهوه را با قهوه عربیکا ترکیب کنید.

 

پست های مرتبط

نظرات (0)

نظر خود را وارد کنید

درخواست مشاوره

دسته بندی ها

آخرین نظرات

تگ ها